nb1.hu

DVTK: közvélemény-kutatás a szurkolók körében

Számos dologra kíváncsi volt a klub.

ÍME, A DVTK KÖZLEMÉNYE:
 
,,A közösségi média korában néhány nagyhangú ember könnyen el tudja nyomni a néma többséget, és ebből a “zajból” könnyű téves következtetéseket levonni. Ezért a DVTK vezetése elhatározta, hogy egy széleskörű közvélemény-kutatás segítségével kéri ki a szurkolók véleményét az őket érintő legfontosabb kérdésekben.
 
A Calibrum Inc. szakmai segítségével végzett kutatás során július második felében arra kértük a DVTK szurkolóit, hogy egy internetes kérdőív önkéntes kitöltésével járuljanak hozzá a meccsélmény fokozásához. Éppen ezért a sportszakmai jellegű kérdéseket mellőztük, mert biztosak vagyunk benne, hogy mindenki minél előbb újra élvonalbeli mérkőzéseket szeretne látni, helyette a szurkolásról, a jegyárakról, a stadionról és a meccsnapi élményről vártuk a véleményeket.
 
Ezúton is köszönjük mindenkinek, aki kitöltötte a kérdőívet! A nagyképen Liska Márk Máté és Horváth Domonkos, akik a kitöltők közül megnyerték az éves bérletet.
 
Összesen 1391 szurkoló szánta ránk az idejét, energiáját, az eloszlásuk is megfelel annak, ahogy a stadion négy többé-kevésbé eltérő közönséget vonzó lelátórészén (Napos oldal, Északi bástya, nyugati oldal, VIP szektor) helyet foglalnak.
 
Demográfia
A válaszokat böngészve kijelenthető, hogy elsősorban az elkötelezett szurkolók vették a fáradtságot az 54 kérdés megválaszolására, 60 százalékuk több, mint 20 éve vallja magát diósgyőri szurkolónak. Ez tükröződik az életkorban is, háromnegyedük 25-65 éves, de bizakodásra ad okot, közel 20 százalékkal jelentkezett a szurkolói utánpótlás is.
 
A várakozásoknak megfelelően a többség miskolci, de az arány már meglepő, mert alig haladja meg az 50 százalékot. Ugyanakkor sok szurkoló érkezik Borsod-Abaúj-Zemplén megyéből, de Budapesten és az ország többi részén is számottevő diósgyőri él. Ezzel ellentétben a külföldön élőket vagy nem értük el a kérdőívvel, vagy “családi” lakóhelyüket adták meg a felmérésben.
 
Anélkül, hogy elmerülnénk a részletekben, ez a kutatás is alátámasztja azt az életérzést, hogy a DVTK Stadion lelátóin mindenki egyenlő, ugyanúgy megtalálhatók a fizikai munkások, mint a tanulók, a vállalkozók és a felső szintű vezetők.
 
Média
Nagy örömünkre a válaszadók 80 százaléka követi a DVTK hivatalos honlapját és a klub hivatalos közösségi média felületeit. Ezek közül messze a Facebook a legnépszerűbb, az követi az Instagram, majd a Twitter. Mindössze a szurkolók 14 százaléka nem érdeklődik a DVTK iránt egyik platformon sem (feltehetően azért, mert egyiket sem használja).
 
Ugyanakkor az internetes trendeknek megfelelően a többség több forrásból is tájékozódik. Elsősorban a közösségi média és a különböző honlapok népszerűek, a nyomtatott sajtó, a televízió és a rádió veszített korábbi népszerűségéből. Ezt támasztja alá a DVTK klubtelevíziója, a Napos oldal magazin nézettsége, amit több érdeklődőt ér el a különböző internetes felületeken (az MTVA honlapja, a DVTK hivatalos honlapja, Facebook, Instagram), mint amennyien leülnek a tévéképernyő elé. És boldogan láttuk azt is, hogy a 10 százalékot sem éri el azok aránya, akiket nem érdekel a műsor. A mérkőzésnapi kiadványunk, a Gólöröm is hasonló népszerűségnek örvend nyomtatott formában, de a DVTK.eu-ról sokan töltik le pdf-ben is.
 
Stadion
A válaszadók alapvetően elégedettek a 2018-ban év stadionjának választott DVTK Stadionnal. A beléptetés és a biztonsági személyzet munkája hasonlóan jó osztályzatokat kapott, míg a mosdók száma és tisztasága is elégedettséggel tölti el a stadionba kilátogatókat.
 
A büfékkel kapcsolatban viszont több kifogásuk is van a szurkolóknak. Szinte minden szempontból a semleges véleményként értékelhető közepes osztályzat szerepelt legtöbbször, ám míg a büfék számával és a kiszolgálás színvonalával összességében inkább elégedettek a válaszadók, addig a kínálatról ez már kevésbé mondható el (a legtöbben a hot-dogot hiányolják), míg az árakat a többség egyenesen drágának tartja.
 
Az is kiderült, hogy a szurkolók többsége 60-30 perccel a kezdőrúgás előtt érkezik, akiknek a szórakoztatásáról gondoskodni kell már a kezdőrúgást megelőzően is.
 
Belépő/Bérlet
A nyáron jelentősen csökkentett jegyárakat továbbra is drágának tartják a szurkolók, viszont a jelentős kedvezményt biztosító bérletet nem vásárolnak, mert úgy vélik, nem tudnak annyi mérkőzésre eljutni, ami miatt már megérné.
 
A szurkolók kedvezményekkel mérsékelnék a jegyárakat, és a minden szentnek maga felé hajlik a keze elv alapján a 18 év alattiak a diákjegyet, a 65 év fölöttiek a nyugdíjas jegyet tartják a legfontosabbnak. A családi jegy viszont szinte minden korcsoportban nagy népszerűségnek örvend.
 
A felmérés szerint a belépők döntő hányada elővételben kel el (beleértve a bérleteseket is), és mindössze a szurkolók egy tizede hagyja meccsnapra a jegyváltást. Már az online vásárlás a legnépszerűbb forma, de még mindig sokan indulnak el hétköznap jegyért a DVTK Shopba. 
 
Szurkolás
Megkérdeztük azt is, DVTK-szurkolóként kit mi motivál. Elsöprő többség családi hagyományokat követve szurkol a DVTK-nak, illetve helyi fociszeretőként egyértelmű, hogy a Diósgyőr a kedvenc csapata. És ez mit jelent? “Azt akarom, hogy minél jobb legyen a csapat” – messze ez volt a legnépszerűbb válasz, de sokan ikszelték be a “követem a csapattal kapcsolatos híreket” és a “ha nem megy a fiúknak, de hajtanak, akkor melléjük állok” választ.
 
Meccsre a válaszadók többsége az atmoszféra, és az élő fociélmény miatt jár, méghozzá jellemzően barátokkal. A rendszerességre vonatkozó kérdésünkre a legtöbben azt mondták, hogy rendszerint jönnek (12 százalék mindig), de sokan szurkolnak a DVTK Stadionban évi 5-10 alkalommal. A diósgyőri szurkolók 70 százaléka idegenbe is jár, tizedük rendszeresen.
 
A szurkolóink kétharmada csak a DVTK focimeccseire jár, a többiek viszont egyaránt feltűnnek a jégkorong- és a kosárcsapat mérkőzésein is.
 
Nagyon érdekes, hogy mitől függ az adott hétvégén, hogy kijönnek-e a stadionba a szurkolók, vagy nem. A csapat teljesítménye az szurkolók harmadát egyáltalán nem befolyásolja, 35 százalék viszont többé-kevésbé attól teszi függővé, hogy a helyszínen szurkol-e (lásd a lenti grafikon: 1=nem függ tőle, 5=nagyon függ tőle).
 
Kijelenthető, hogy a rossz időjárás, és az élő tévéközvetítés nem veszi el a meccslátogatási kedvet. Ugyanez igaz az egymást követő meccsek számára, a “hónap vége” effektusra, illetve önmagában a meccs előtti programok miatt sem kelnek útra a szurkolók.
 
Az aktuális ellenfél és az ezzel együtt várható jó hangulat miatt viszont sokan váltanak belépőt.
 
Elvárások
Végezetül arra voltunk kíváncsiak, mi az elsődleges szurkolói elvárás. A többinél több szavazatot kapott a “3 pont megszerzése még gyenge játékkal is” és a “Minőségi játékos-teljesítmények a pályán”, de elsöprő fölénnyel a “Maximális küzdőszellem a csapattól (még ha ki is kapunk)” válaszlehetőség lett a legnépszerűbb.
 
Intézkedések
A válaszok előzetes összegzése után a DVTK vezetése megvizsgálja, hogyan lehet az eredményeket a mindennapokba átültetni. Első intézkedésként már a Nyíregyháza elleni mérkőzésen is több büfé nyitott ki."

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)

Megosztás:
Kapcsolódó hírek
DVSC
DVTK
Ferencvárosi TC
Kecskeméti TE
Kisvárda Master Good
Mezőkövesd Zsóry FC
Fehérvár FC
MTK Budapest
Paksi FC
Puskás Akadémia FC
Újpest FC
ZTE FC